Joudut liikuttamaan kursoria joko hiirellä tai näppäimistön
avulla ja klikkaamaan ikoneita ja linkkejä päästäksesi
liikkumaan verkossa. Välillä kuvat ja teksti liikkuvat ja tekstiä
voi myös usein kuunnella. Ehkä kopioit paloja teksteistä
ja raahaat niitä muistioon talteen tulevaa varten.
Verkossa on aiempaa helpompaa ja halvempaa julkaista monipuolisia multimodaalisia
tekstejä. Multimodaalisuus kuitenkin asettaa verkkojulkaisijalle
haasteita ja verkkosivu, joka ei hyödynnä digitaalisuuden mukanaan
tuomaa potentiaalia saatetaan kokea vanhentuneena ja tylsänä. Cope, B. and M. Kalantzis (eds.) 2000. Multiliteracies : literacy learning and the design of social futures. London: Routledge. Harrison, C. 2003. Visual Social Semiotics: Understanding How Still Images Make Meaning. Technical Communication, 50(1). 40-60. Retrieved from http://www.candocareersolution.com/publication/0553.pdf 27.11.2003 Kress, G. and T. van Leeuwen 1996. Reading Images. The Grammar of Visual Design. London: Routledge. Snyder, I. (ed.) 1998. Page to Screen. Taking literacy into the electronic era. London: Routledge. Lähteitä multimediasuunnitteluun - Isabel Pedersen Journal of Visual Literacy |