Ta emot en telefonreklamation. Svara och välj det alternativ som passar bäst i situationen!
- Mobiloperatören Nalle, Lisa Nilsson. - Hej, det är Peter Olsson. Jag ringer om mitt mobilabonnemang. - (Hur skulle du reagera?)
- Hej, hur kan jag hjälpa dig?
- Hej, hoppas du inte vill byta operatör!
- Hej, vad gäller saken?
- Jag bytte operatör och ni lovade att det nya abonnemanget börjar fungera en vecka efter jag gjort bytet. Nu fick jag ett meddelande där det står att operatören börjar fungera först om två veckor. - (Hur skulle du reagera?)
- Er reklamation är obefogad. Vi följer gängse praxis inom branschen och enligt den börjar den nya operatören fungera om 14 dagar.
- Vi beklagar att Ni har fått felaktig information. Den nya operatören börjar fungera 14 dagar efter Ni har gjort bytet.
- Det har vi aldrig lovat. Kanske kommer Ni ihåg fel. Operatören börjar fungera om 14 dagar som sagt i meddelandet.
- Men ni lovade mig att även om jag håller mitt gamla nummer, börjar den nya operatören fungera efter en vecka...
- Tyvärr kan jag inte snabba upp bytet. Den gamla operatören fungerar tills den nya börjar fungera. Ha det nya simkortet med dig och byta kortet när operatören meddelar om bytet. Som gottgörelse behöver Ni inte betala månadsbetalningarna i 6 månader.
- Som sagt har vi aldrig lovat sådant. Jag kan inte påverka bytet så måste Ni bara vänta tills operatören meddelar om det.
- Jag kan inte hjälpa dig med det här. Jag kan inte snabba upp bytet.